loading...
آرماگدون
جمال الدین بازدید : 102 یکشنبه 26 آذر 1391 نظرات (0)

 شیعه ( قسمت اول)

پیامبراکرم صلی الله علیه و آله و سلم می فرماید: به درستی که شیعه ما کسی است که از ما پیروی کند و پا جای پا ما بگذارد و به اعمال ما اقتدا کند.

(میزان الحکمة،ج 6،ص 2926)

پیامبراکرم صلی الله علیه و آله و سلم می فرماید: بهشت بر پیامبران حرام است تا زمانی که من وارد آن شود، و بر تمام امت ها نیز حرام است تا شیعیان ما اهل بیت وارد گردند.

(امال المفید،ص 74)

جایر بن عبدالله انصاری می گوید: روزی خدمت رسول اکرم صلی الله علیه و آله و سلم بودم، که به علی علیه السلام رو کرد و فرمود: آیا نمی خواهی مژده ای به تو بدهم ای ابوالحسن، عرض کرد، چرا رسول خدا، پیامبر فرمودند: اینک جلرئیل حاضر است و از جانب خداوند، به شیعیان و دوستان تو، هفت امتیاز داده شده است: 1- مدارا کردن با آنها در هنگام مرگ 2- آرامش قلب در وقت وحشت (در دنیا و آخرت) 3- و نور در هنگام تاریکی (قبر) 4- امنیت در روز وحشت و ترس (در قیامت) 5- عدالت (و فضل و کرم خداوند) در موقع سنجش اعمال 6- و مجوز عبور از پل صراط 7- و داخل شدن در بهشت قبل از بقیه مردم، در حالی که نورشان از مقابل و از طرف راست آنها می شتابد.

(خصال،ج 2،ص 403)

پیامبراکرم صلی الله علیه و آله و سلم می فرماید: هنگامی که مرا (در شب معراج) به آسمان بردند جبرئیل علیه السلام مرا به کتف راست خود گرفته و سیر می داد پس در زمین، محلی را در کنار کوهی دیدم که رنگی سرخ داشت و در سرخی نیکوتر از زعفران و در خوشبویی خوشبوتر از مشک بود در همان حین پیرمردی که بر سر کلاه (بلندی که نوک تا شده و به پهلو چسبیده ای) داشت دیدم پس از جبرئیل علیه السلام پرسیدم این سرزمین سرخ رنگ تر از زعفران و خوشبوتر از مشک کجاست عرضه داشت سرزمین شیعیان تو و شیعیان جانشین تو علی علیه السلام است پس پرسیدم پیرمرد صاحب کلاه کیست؟ عزضه داشت ابلیس است پرسیدم از اهالی این سرزمین چه می خواهد عرضه داشت می خواهد باز بدارد آنان را از پذیرفتن ولایت و سرپرستی امیرالمؤمنین علی علیه السلام و آنها را به کارهای زشت و گناهان فرا بخواند پس به جبرئیل علیه السلام گفتم برویم و به سوی آنان با سرعتی سزیع تر از برق خیره کننده و چشم پلک زننده به سوی آنها فرود آمد پس گفتم ای (شیطان) دور شده از رحمت خدا، بلند شو، و سراغ دشمنان آنها برو و در اموال و زنان آنها سهم خواهی کن (و شریک باش) که همانا در شیعیان من و شیعیان علی علیهالسلام برای تو راه سلطه یافتنی نیست. و بدین سبب آن محل، قم نامیده شد.

(بحار،ج 63،ص 239)

پیامبراکرم صلی الله علیه و آله و سلم می فرماید: به درستی که خداوند عزوجل من و علی و فاطمه و حسن و حسین علیهم السلام را از یک نور آفرید پس عصاره ای از آن نور گرفت و از آن، شیعیان ما خارج شدند پس ما خدا را تسبیح کردیم و (شیعیان هم از ما یاد گرفتند و )، تسبیح گفتند... پس (خداوند) آسمان ها و زمین ها و ملاکئه را آفرید و ملائکه صد سال ساکت و خاموش بودند نه تسبیحی را می شناختند و نه تقدیسی را ، پس ما تسبیح (خدارا) گفتیم و


سپس شیعیان ما تسبیح گفتند و همچنین بقیه امور بود در تقدیس و تهلیل و تمجید و توحید خداوند.

(بحار،ج 37،ص 80)

پیامبراکرم صلی الله علیه و آله و سلم می فرماید: ای علی علیه السلام شیعیان و یاران خودت را بشارت بده به ده خصلت: 1- حلال زادگی 2- ایمان خوبشان به خداوند متعال 3- محبوب بودن در نزد خداوند عزوجل 4- گشایش در قبرشان 5- نور بر پل صراط در مقابل چشمانشان 6- ریشه کن شدن فقر از مقابل چشمانشان و (احساس) بی نیازی در دل های آنها 7- دشمنی خداوند با دشمنان ایشان 8- ایمنی از مرض جذام 9- ای علی عبیه السلام پاک شدن و ریختن گناهان و سیات از آنها 10- و آنها با من هستند در بهشت و من هم با آنها می باشم و خوشا بحال آنان و خوی جایگاهی دارند.

(خصال،ج 2،ص 430)

پیامبراکرم صلی الله علیه و آله و سلم می فرماید: ای علی علیه السلام برادران (دینی) تو در چهار جا خوشحال می شوند. 1- هنگام خارج شدن جانشان در حالیکه من و تو آنها را مشاهده می کنیم. 2- هنگام بازجویی در قبر. 3- هنگام عرضه شدن (بر خدا در روز قیامت). 4- و هنگام پل صراط چون از ایمان مردمان سؤال شود.

(امالی صدوق،ص 561)

امام علی علیه السلام می فرماید: به خدا قسم که رسول خدا صلی الله علیه و آله و سلم رحلت کرد در حالیکه او از (مسلمانان) امتش خشمگین یود مگر از شیعیان. آگاه باشید که برای هر چیزی عزت است و عزت اسلام شیعه است، آگاه باشید که برای هر چیزی ستونی است و ستون اسلام شیعه است، آگاه باشید که برای هر چیزی بلندی است و بلندی اسلام شیعه است، آگاه باشید که برای هر چیزی سروری است و سرور مجلسها مجلس شیعه است، آگاه باشید که برای هر چیزی شرافت است و شرافتی اسلام شیعیان می باشند، آگاه باشید که برای هر چیزی پیشوتئی است و پیشوای زمین، زمینی است که مسکن شیعه باشد.

(بحار،ج 65،ص 80)

امام علی علیه السلام می فرماید: شیعیان ما کسانی هستند که در راه ولایت ما به یکدیگر بذل و بخشش می کنند، و در راه دوستی ما با یکدیگر محبت دارند، و برای زنده کردن فرمان ما به دیدار یکدیگر می روند. آنان که اگر خشمگین شوند ستم نکنند، و اگر خشنود گردند زیاده روی ندارند، برای همسایگان خود مایه برکت، و برای همنشینانشان مایه صلح و صفا هستند.

(اصول کافی،ج 2،ص 236)

امام علی علیه السلام می فرماید: هر که از شیعیان ما به آئین ما آگاه باشد و شیعیان ناتوان ما را از ظلمت جهل به نور علمی که ما به او بخشیده ایم، هدایت کند در روز قیامت با تاجی از نور که بر سر دارد و به اهل محشر نور می بخشد، وارد می شود.

(منیة المرید،ص 14)

امام علی علیه السلام می فرماید: به درستی که خداوند تعالی به زمین نظر کرد و ما را انتخاب نمود و برای ما شیعیانی را برگزید که ما را یاری می کنند و از شادی ما شادمان می شوند و از اندوه ما اندوهناک می شوند، در راه ما جان و مال خود را نثار می کنند آنان از ما هستند و رو به سوی ما دارند و در بهشت با ما خواهند بود.

(غررالحکم،ج 1،ص 235)

از امام علی علیه السلام درباره اختلاف در میان شیعیان سئوال شد حضرت فرمودند: همانا دین خدا با افراد شناخته نمی شود بلکه با آیه حق (شناخته می شوند) پس حق را بشناس تا اهلش را بشناسی.

(بحار،ج 6،ص 178)

 

ارسال نظر برای این مطلب

کد امنیتی رفرش
اطلاعات کاربری
  • فراموشی رمز عبور؟
  • نظرسنجی
    دوست دارید بیشتر چه جور مطلبی تو وبلاگ بذاریم ؟
    غیبت کبری امام زمان (عج) از چه سالی شروع شد؟
    آمار سایت
  • کل مطالب : 112
  • کل نظرات : 14
  • افراد آنلاین : 16
  • تعداد اعضا : 5
  • آی پی امروز : 41
  • آی پی دیروز : 25
  • بازدید امروز : 152
  • باردید دیروز : 30
  • گوگل امروز : 0
  • گوگل دیروز : 1
  • بازدید هفته : 497
  • بازدید ماه : 497
  • بازدید سال : 7,894
  • بازدید کلی : 65,343
  • کدهای اختصاصی
    }