loading...
آرماگدون
جمال الدین بازدید : 107 یکشنبه 26 آذر 1391 نظرات (0)

 

شیعه ( قسمت سوم )

امام حسین علیه السلام می فرماید: جز ما و شیعیان ما، کسی بر آئین حنیف ابراهیم علیه السلام نیست، و سایر مردم از این آئین (بر حق) بر کنار هستند.

(بحار،ج 68،ص 85)

مردی خدمت حسین بن علی علیه السلام عرض کرد: ای فرزند رسول خدا، من از شیعیان شما هستم، حضرت فرمودند: از خدا بترس . چیزی را ادعا مکن که خداوند به تو بگوید: در ادعایت دروغ گفتی و گناه کردی، به درستی که شیعیان ما کسانی هستند که دل های آنان از هرگونه مکر و فریب و کینه پاک است ولی بگو من از دوستان شما و علاقمندان شما هستم.

(بحار،ج 68،ص 156)

امام حسین علیه السلام می فرماید: به خدا سوگند بلا و فقر و کشته شدن (در راه خدا) به دوستان ما با شتاب تر است از دویدن اسبان، و تندتر از سیلی است که به قرارگاه و جایگاه خود می ریزد.

(بحار،ج 64،ص 246)

راوی گوید خدمت امام محمد باقر علیه السلام نشسته بودم که صحبت از بلاها و گرفتاری هایی که بر سر شیعیان می آید شد، حضرت فرمودند: عبدالله بن عباس و عده ای دیگر خدمت امام حسین علیه السلام آمدند و همین مطلبی که شما مطرح کردید، عنوان کردند، سپس امام حسین علیه السلام در جواب، جملات فوق را فرمودند: و در آخر جملات فوق فرمودند: اگر اینگونه نبودید حتما شما را از خودمان نمی دانستیم. حدیث فوق از امام حسن مجتبی در بحار ج 78 ص 198 نیز نقل شده است.

امام سجاد علیه السلام می فرماید: همانا شیعیان ما کسانی هستند که در راه ما مجاهده کنند و از ظالمینی که در حق ما (ظلم می کنند) جلوگیری می نمایند تا اینکه خداوند حق ما را برای ما پس گیرد.

(احقاق الحق،ج 12،ص 107)

امام سجاد علیه السلام می فرماید: به شیعیان ما برسانید که ما اهل بیت در مقابل خداوند عزوجل بر ای آنها سودی نداریم و ولایت (و شفاعت) ما فقط بوسیله تقوا و پرهیزکاری دست یافتنی است.

(احقاق الحق،ج 12،ص 110)

از ابواسماعیل روایت شده که: به امام محمد باقر علیه السلام عرض کردم: فدایت شوم، شیعیان در نزد ما بسیارند، فرمود: آیا ثروتمند به فقیر عطوفت و مهربانی نشان می دهد؟ و آیانیکوکار از گناه گناهکار می گذرد؟ و آیا با آنان حق برابری را اداء می کنند؟ عرض کردم: نه. فرمود: اینان شیعه نیستند، شیعه کسی است که این وظائف را انجام دهد.

(الکافی،ج 2،ص 173)

امام محمدباقر علیه السلام می فرماید: ما در دنیا و آخرت خزانه دار خدا هستیم و شیعیان ما خزانه دار ما هستند، و اگر ما نبودیم خدا شناخته نمی شد.

(بحار،ج 26،ص 106)

امام محمدباقر علیه السلام می فرماید: به درستی شیعه علی علیه السلام فقط کسانی هستند که در راه دوستی و ولایت ما به یکدیگر بذل و بخشش دارند، و در محبت ما همدیگر را دوست دارند، و برای زنده نگه داشتن امر ما به دیدن یکدیگر می روند، اگر خشمگین شوند ستم نکنند، و اگر راضی و خشنود باشند اسراف نکنند، مایه برکت هستند برای هر کس که با آنها همسایه باشند، و مایه صلح و دوستی هستند برای کسانی که با آنان معاشرت دارند.

(تحف العقول،ص 300)

امام محمدباقر علیه السلام می فرماید: ای جابر آیا کسی که ادعای شیعه بودن می کند او را کفایت می کند که از محبت ما خانواده دم بزند؟ به خدا قسم شیعه ما نیست مگر کسی که از خدا بپرهیزد و او را اطاعت نماید.

(اصول کافی،ج 2،ص 118)

امام محمدباقر علیه السلام می فرماید: هر مذهب و عقیده ای شما را به راهی نبرد، بخدا قسم که شیعه ما نیست جز کسی که خدای عزوجل را اطاعت کند.

(اصول کافی،ج 2،ص 117)

امام محمدباقر علیه السلام می فرماید: شیعیان ما سه دسته اند: 1- گروهی بوسیله اسم ما مردم را می چاپند 2- گروهی متنند شیشه (در برابر سختی ها و بلاها) شکسته می شوند 3- و گروهی مانند طلای سرخ (باارزش) هستند که هر چقدر با آتش سختی ها و بلابا سوزانده شوند ارزش آنها بالاتر می رود.

(بحار،ج 78،ص 186)

امام محمدباقر علیه السلام می فرماید: ای جابر: بدان که تو دوست و پیرو ما نخواهی بود مگر اینکه تو این چنین باشی که اگر اهل شهر تو همه جمع شوند و بگویند که تو مرد بدی هستی، تو از این بابت ناراحت نشوی، و اگر همه بگویند تو مرد خوبی هستی (باز هم) از این بابت خوشحال نشوی، بلکه خود را بر کتاب خدا (قرآن) عرضه کن، پس اگر به راه آن می روی، و در آنچه (خدا) خواسته که زاهد باشی، زاهد هستی، و به آنچه که خواسته راغب باشی، راغب هستی و از تهدیدش بیمناک هستی، پس ثابت باش و بشارتت باد، چرا که هر چه درباره تو بگویند زیانی به تو نمی رساند، و اگر از قرآن جدا هستی پس چرا (بی جهت) به خود مغرور باشی؟

(تحف العقول،ص 450)

از جابر بن یزید جعفی نقل شده است که گوید: من هجده سال خادم آقای مردم، حضرت امام محمد باقر علیه السلام بودم، پس زمانی که خواستم از محضر آن حضرت بروم به ایشان عرض کردم: مطلبی سودمند برای من بگوئید. حضرت فرمودند: ای جابر، بعد از 18 سال کنار ما بودن این درخواست را می کنی؟ عرض کردم: بله، همانا شما دریایی هستید که تمام نمی شود و به انتهای آن نمی رسند، حضرت فرمودند: تی جابر به شیعیان من از طرف من سلام برسان و آن ها را آگاه کن که هیچ خویشاوندی بین ما و خدای عزوجل نیست، و کسی به او نزدیک نمی شود مگر با فرمانبری از او، ای جابر هر کس از خدا اطاعت کند و ما اهل بیت را هم دوست داشته باشد پس او ولی و دوست دار واقعی ماست، و هر کس نافرمانی خدا را بکند دوستی ما برای او مفید نخواهد بود.

(امالی طوسی،ص 296)

 

ارسال نظر برای این مطلب

کد امنیتی رفرش
اطلاعات کاربری
  • فراموشی رمز عبور؟
  • نظرسنجی
    دوست دارید بیشتر چه جور مطلبی تو وبلاگ بذاریم ؟
    غیبت کبری امام زمان (عج) از چه سالی شروع شد؟
    آمار سایت
  • کل مطالب : 112
  • کل نظرات : 14
  • افراد آنلاین : 19
  • تعداد اعضا : 5
  • آی پی امروز : 47
  • آی پی دیروز : 25
  • بازدید امروز : 158
  • باردید دیروز : 30
  • گوگل امروز : 0
  • گوگل دیروز : 1
  • بازدید هفته : 503
  • بازدید ماه : 503
  • بازدید سال : 7,900
  • بازدید کلی : 65,349
  • کدهای اختصاصی
    }