loading...
آرماگدون
جمال الدین بازدید : 335 جمعه 03 آذر 1391 نظرات (1)
 
 
بسم الله الرحمن الرحیم

صهیونیستها به خواب شبشان هم نمی دیدند ترفندهای جریانات فرقه ساز آخر الزمانی شان در ایران خنثی شود،و نتوانند همچون دیگر کشورهای عربی مدعیان دروغینی همچون " احمد حسن الیمانی " را علم کنند.اخیرا در برخی از سخنرانی ها و همایش ها دلیل اصلی پرداختن به بحث جنجالی فراماسونری را مطرح نموده بودم لیکن مفید می دانم به دلیل برخی مباحث پیش آمده در این پست به شرح آنچه گذشت بپردازم:
 
 
و...
 
جمال الدین بازدید : 231 پنجشنبه 13 مهر 1391 نظرات (1)

چهل حدیث در مورد امام زمان(عج)

 

حديث1- رفاه مردم در عصر امام زمان :

ابوسعيد خدرى از پيامبر اكرم (ص) روايت كرده كه فرمود :

يكون من امتى المهدى ان قصر عمره فسبع سنين و الافثمان و الافتسع يتنعم امتى فى زمانه نعيما لم يتنعموا مثله قطّ البر و الفاجر يرسل السماء عليهم مدراراً و الا تدخر الارض شيئاً من نباتها .  

مهدى از ميان امت من برخاسته شود مدت سلطنت او هفت يا هشت يا نه سال مى باشد ، همه طبقات امت من در زمان ظهور او چنان در رفاه زندگى نمايند كه قبل از وى هيچ بّر و فاجرى بدان نرسيده باشند، آسمان باران رحمت خود را بر آنان مى بارد و زمين از روئيدنيهاى خود چيزى فرو گذار نمى كند.

جمال الدین بازدید : 118 یکشنبه 26 آذر 1391 نظرات (0)

عاشورا

امام جعفر صادق علیه السلام می فرماید: هر کس که امام حسین علیه السلام را در روز عاشورا زیارت کند بهشت بر او واجب مى‏شود.

(اقبال الاعمال،ص 568)

امام جعفر صادق علیه السلام می فرماید: کسى که شب عاشورا در کنار مرقد امام حسین علیه السلام سحر کند روز قیامت در حالى به پیشگاه خدا خواهد شتافت که به خونش آغشته باشد، مثل کسى که در میدان کربلا و در کنار امام حسین علیه السلام کشته شده باشد.

(وسائل الشیعه،ج 10،ص 372)

امام رضا علیه السلام می فرماید: هر کس روز عاشورا را روز برکت بنامد، و برای منزلش چیزی ذخیره کند، در آن چیز برکت نبیند، و در روز قیامت با یزید و عبیدالله بن زیاد و عمر بن سعد که خداوند آنها را لعنت کند به پایین ترین درجه آتش، محشور شود.

(بحار،ج 44،ص 284)

امام رضا علیه السلام می فرماید: هر کس روز عاشورا سعی و تلاش برای بدست آوردن حوائجش را ترک کند، خداوند نیازمندی های دنیا و آخرت او را بر آورده می کند.

(وسائل الشیعه،ج 14،ص 504)

امام رضا علیه السلام می فرماید: هر کس روز عاشورا، روز مصیبت و حزن و گریه او باشد، خداوند روز قیامت را روز شادی و سرور او قرار می دهد، و چشمش در بهشت به (دیدار) ما روشن می شود.

(امالی صدوق،ص 129)

 

و...

 

جمال الدین بازدید : 119 یکشنبه 26 آذر 1391 نظرات (0)

غیرت

پیامبر اکرم صلی الله علیه و آله و سلم می فرماید: سه کس هستند که آتش (جهنم) به آنها اصابت نمی کند: 1- زنی که از شوهرش اطاعت کند 2- فرزندی که به پدر و مادرش نیکوکار باشد 3- و زنی که بر غیرت شوهرش صبر کند.

(ارشاد القلوب،ج 1،ص 196)

پیامبر اکرم صلی الله علیه و آله و سلم می فرماید: سه نفرند که وارد بهشت نمی شوند: 1- کسی که پدر و مادر را از خود ناراحت کند 2- مرد بی غیرت 3- و زنانی که خود را به شکل مردان در می آورند.

(نهج الفصاحة،ص 250،حدیث 1228)

امام علی علیه السلام می فرماید: ای مردم عراق! به من خبر رسیده است که زنان شما در بین راه با مردان برخورد کرده و آنان را کنار می زنند، آیا شرم نمی کنید؟! و فرمودند: خدا لعنت کند کسی را که غیرت ندارد.

(الکافی،ج 5،ص 536)

 

و...

 

جمال الدین بازدید : 103 یکشنبه 26 آذر 1391 نظرات (0)

شیعه ( قسمت اول)

پیامبراکرم صلی الله علیه و آله و سلم می فرماید: به درستی که شیعه ما کسی است که از ما پیروی کند و پا جای پا ما بگذارد و به اعمال ما اقتدا کند.

(میزان الحکمة،ج 6،ص 2926)

پیامبراکرم صلی الله علیه و آله و سلم می فرماید: بهشت بر پیامبران حرام است تا زمانی که من وارد آن شود، و بر تمام امت ها نیز حرام است تا شیعیان ما اهل بیت وارد گردند.

(امال المفید،ص 74)

جایر بن عبدالله انصاری می گوید: روزی خدمت رسول اکرم صلی الله علیه و آله و سلم بودم، که به علی علیه السلام رو کرد و فرمود: آیا نمی خواهی مژده ای به تو بدهم ای ابوالحسن، عرض کرد، چرا رسول خدا، پیامبر فرمودند: اینک جلرئیل حاضر است و از جانب خداوند، به شیعیان و دوستان تو، هفت امتیاز داده شده است: 1- مدارا کردن با آنها در هنگام مرگ 2- آرامش قلب در وقت وحشت (در دنیا و آخرت) 3- و نور در هنگام تاریکی (قبر) 4- امنیت در روز وحشت و ترس (در قیامت) 5- عدالت (و فضل و کرم خداوند) در موقع سنجش اعمال 6- و مجوز عبور از پل صراط 7- و داخل شدن در بهشت قبل از بقیه مردم، در حالی که نورشان از مقابل و از طرف راست آنها می شتابد.

(خصال،ج 2،ص 403)

 

و...

 

جمال الدین بازدید : 109 یکشنبه 26 آذر 1391 نظرات (0)

شیعه ( قسمت دوم )

امام علی علیه السلام می فرماید: بپرهیزید از زیرکی مؤمن چرا که او نگاهش به کمک نور خداوند است، راوی گوید، گفتم ای امیرالمؤمنین علیه السلام چگونه با نور خداوند عزوجل نگاه می کند حضرت فرمودند: بخاطر اینکه ما از نور خداوند آفریده شده ایم و شیعیان ما نیز از پرتو نور ما آفریده شده اند، پس آنان برگزیدگان و نیکوکاران و پاکان و زیرکان هستند، نور آنها بر دیگران پرتو می افکند مانند ماه در شب تاریک.

(بحار،ج 25،ص 21)

امام علی علیه السلام می فرماید: هر کس از شیعیان ما که به آئین ما آگاه باشد و بتواند شیعیان ضعیف را از تاریکی جهل به نور دانش که ما به او بخشیده ایم در آورد، روز قیامت با تاجی از نور که بر سر دارد و به اهل محشر نور می بخشد، وارد می شود.

(منیة المرید،ص 114)

 

و...

 

جمال الدین بازدید : 108 یکشنبه 26 آذر 1391 نظرات (0)

 

شیعه ( قسمت سوم )

امام حسین علیه السلام می فرماید: جز ما و شیعیان ما، کسی بر آئین حنیف ابراهیم علیه السلام نیست، و سایر مردم از این آئین (بر حق) بر کنار هستند.

(بحار،ج 68،ص 85)

مردی خدمت حسین بن علی علیه السلام عرض کرد: ای فرزند رسول خدا، من از شیعیان شما هستم، حضرت فرمودند: از خدا بترس . چیزی را ادعا مکن که خداوند به تو بگوید: در ادعایت دروغ گفتی و گناه کردی، به درستی که شیعیان ما کسانی هستند که دل های آنان از هرگونه مکر و فریب و کینه پاک است ولی بگو من از دوستان شما و علاقمندان شما هستم.

(بحار،ج 68،ص 156)

امام حسین علیه السلام می فرماید: به خدا سوگند بلا و فقر و کشته شدن (در راه خدا) به دوستان ما با شتاب تر است از دویدن اسبان، و تندتر از سیلی است که به قرارگاه و جایگاه خود می ریزد.

(بحار،ج 64،ص 246)

و...

 

جمال الدین بازدید : 98 یکشنبه 26 آذر 1391 نظرات (0)

آموختن قرآن

پیامبراکرم صلی الله علیه و آله و سلم می فرمایند: هر کس فرزند خود را ببو سد، خداوند عزوجل برای او یک ثواب می نویسد و هر کس که فرزندش را شاد کند، خداوند در روز قیامت او را شاد می سازد و هر کس به او قرآن بیاموزد (در روز قیامت) پدر و مادرش را فراخوانده می شوند و دو لباس بر آنان پوشانده می شود که از درخشش آن صورت بهشتیان می درخشد.

(وسائل الشیعه،ج 21،ص 475)

پیامبراکرم صلی الله علیه و آله و سلم می فرمایند: هر کس قرآن را برای دنیاطلبی و زر و زیور آن یاد بگیرد، خداوند بهشت را بر او حرام کند.

(بحار،ج 68،ص 100)

 

و...

 

جمال الدین بازدید : 118 یکشنبه 26 آذر 1391 نظرات (0)

برای چه کعبه ( خانه خدا ) ، کعبه نامیده شد ؟

از حضرت امام صادق علیه السّلام سؤال شد: براى چه کعبه(خانه خدا)، کعبه نامیده شده؟
حضرت فرمودند: زیرا چهار گوشه و به شکل مربع مى‏باشد.
 
و...
جمال الدین بازدید : 147 پنجشنبه 23 آذر 1391 نظرات (0)

راز یکی از حروف مقطه قرآن

 

بر اساس روایت مشهوری از امام زمان (عج) :

راز یکی از حروف مقطه قرآن را مرتبط با واقعه کربلا عنوان می‌کنند و «ک» را از نام کربلا، «هـ» را از هلاکت، «ی» را نشانه یزید، «ع» را نشانه عطش و «ص» را نشانه صبر دانسته‌اند.
بسیاری از مفسّران قرآن کریم معتقدند که آیه «کهیعص» که از حروف رمزی و مقطّعه در قرآن است به ماجرای کربلا و شهادت امام حسین (ع) اشاره کرد.
دلیل این مفسران بر ارتباط آیه «کهیعص» با ماجرای کربلا، روایتی از «سعد بن عبدالله قمی» است که در کتب روایی از جمله «کمال‌الدین وتمام النعمة» شیخ صدوق (متولد نیمه اول قرن چهارم هجری) و «احتجاج»‌ مرحوم طبرسی (متولد نیمه اول قرن ششم هجری) آمده است.
از کتاب‌های متأخر نیز می‌توان به «تفسیر البرهان» سیدهاشم بحرانى و «بحار الانوار» علامه مجلسی اشاره کرد که این روایت در آن‌ها ذکر شده است.
بر پایه این گزارش،‌ سعد بن عبدالله قمی نقل می‌کند که در خدمت امام عسکری (ع) بودم و فردی از تأویل آیه کهیعص سئوال کرد. امام عسکری (ع) فرمود که از فرزندم «مهدی» پاسخ را دریافت کنید. آن‌گاه امام زمان (عج) فرمودند: «هذه الحروف من أنباء الغیب، أطلع الله علیها عبده زکریا علیه‌السلام، ثم قصّها على محمد صلى‌الله علیه وآله، وذلک أن زکریا سأل ربّه أن یعلّمه أسماء الخمسة، فأهبط علیه جبرئیل فعلّمه إیاها، فکان زکریا إذا ذکر محمداً وعلیاً وفاطمة والحسن سُرِّی عنه همّه، وانجلى کربّه، وإذا ذکر الحسین خنقته العبرة ووقعت علیه البهرة! فقال ذات یوم: یا إلهی! ما بالی إذا ذکرت أربعا منهم تسلیّت بأسمائهم من همومی، وإذا ذکرت الحسین تدمع عینی وتثور زفرتی؟! فأنبأه الله تعالى عن قصته، وقال: (کهیعص) فالکاف اسم کربلاء، والهاء هلاک العترة، والیاء یزید وهو ظالم الحسین علیه‌السلام، والعین عطشه، والصاد صبره.»
ماجرا از این قرار است که حضرت زکریا از پروردگارش درخواست کرد که «اسماء خمسه طیبه‏» را به وی بیاموزد. خداوند متعال، جبرئیل امین را بر او فرو فرستاد و آن اسماء را به او تعلیم داد.
حضرت زکریا هنگامی که نام‏های محمد (ص)، علی (ع)، فاطمه (س) و حسن (ع) را یاد می‏کرد، اندوه و ناراحتی‌اش بر طرف می‏شد و گرفتاریش از بین می‏رفت. امام هنگامی که از حسین (ع) یاد می‏کرد، بغض گلویش را می‏فشرد و مبهوت می‏شد. به همین دلیل روزی از خداوند سبب این اندوه و ناراحتی را جویا شد و گفت: بارالها! چرا وقتی آن چهار نفر را یاد می‏کنم، آرامش می‏یابم و اندوهم بر طرف می‏شود، اما وقتی حسین را یاد می‏کنم، اشکم جاری و ناله‏ام بلند می‏شود؟
خدای تعالی او را از داستان شهادت امام حسین (ع) آگاه کرد و فرمود: «کهیعص‏»! «ک» نام کربلا و «ه» اشاره به کشته‌شدن عترت طاهره دارد. «ی» اشاره به نام یزید دارد که بر حسین (ع) ظلم کرد و «ع» اشاره به عطش و تشنگی آن امام و «ص» نیز نشان صبر و مقاومت ایشان است.

ذکر این مطلب در منابع مختلف:

و...


 

جمال الدین بازدید : 119 جمعه 10 آذر 1391 نظرات (0)

 

در کتاب «بشاره المصطفى» و «مجالس» شیخ مفید و «أمالى» شیخ طوسى روایت کرده‏اند از شیخ مفید، از ابن قولویه، از حسین بن محمد بن عامر، از مُعَلّى بن محمد، از محمد بن جمهور عَمِّى، از ابن محبوب، از أبو محمّد وابِشى، از أبو وَرْد که گفت: از حضرت امام محمّد باقر علیه‌السلام شنیدم که مى‏گفت: چون روز قیامت بر پا شود، خداوند همه مردم را عریان و پابرهنه در زمین هموارى جمع می‌کند؛ و آنها را در راه محشر به قدرى متوقف می‌دارند که همگى عرق بسیارى مى‏کنند و نفَس‏هاى آنان به شدت میزند، و به قدرى که خداوند اراده کرده است درنگ مى‏کنند؛ و این است معناى گفتار خداوند تعالى: «فَلَا تَسْمَعُ إِلَّا هَمْسًا؛ و در آن وقت (اى پیامبر) نمى‏شنوى مگر صداى آرام و بدون صوت را.»

در این حال منادى از عرش ندا می‌کند: کجاست پیامبر امّى؟ خلایق می‌گویند: این صداى تو به همه رسید و همه شنیدند، آن پیامبر را با اسمش صدا کن!


منادى ندا می‌دهد: کجاست پیامبر رحمت: محمد بن عبدالله؟ رسول‌الله صلّى الله علیه و آله و سلّم بر پا مى‏ایستد، و از همه مردم جلوتر مى‏آید تا اینکه مى‏رسد به حوضى که طول آن به قدر مسافت ما بین أیْلَه و صَنْعَاء است، و در کنار حوض مى‏ایستد. و پس از آن صاحب شما را ندا مى‏کنند؛ او هم به جلو مى‏آید، و در برابر مردم با رسول الله وقوف مى‏کند.


سپس به مردم اجازه داده مى‏شود و آنان به حرکت در مى‏آیند. و در آن وقت، مردم به دو دسته تقسیم مى‏شوند: جماعتى در حوض وارد مى‏شوند، و جماعتى را از حوض دور مى‏کنند و چون رسول‌الله صلّى الله علیه و آله و سلّم ببیند که از محبان ما اهل‌بیت کسى را از حوض دور کنند گریه می‌کند و می‌گوید: اى پروردگار من! شیعه على! اى پروردگار من! شیعه على!

و...

 

جمال الدین بازدید : 64 جمعه 10 آذر 1391 نظرات (0)

 

مشروح پیام این مرجع تقلید که۱۱ مهرماه در همایش سه روزه در دانشگاه کاشان قرائت شده است، بدین قرار است؛

بسم اللّه الرحمن الرحیم

السلام علی مولانا المهدی الّذی یَملأ الارضَ عِلماً و قِسطاً و عَدلاً بَعد ما مُلِئتْ جَهلاً و ظُلماً و جَوراً
سلام بر دانشجویان عزیز، برگزارکنندگان همایش سراسری دانشجوئی مهدویت که با طرح معارف مهدوی، حرکت دانشجویان را به کسب علم، معرفت و فتح قله‌های بلند دانش و بینش شتاب می‌دهند، و قلب آقا و مولایشان را از دانشگا‌هیان پاک‌اعتقاد و دانشجویان نیک‌نهاد و مؤمنان مخلص به آن حضرت، شاد می‌نمایند.
حضّار محترم؛ فرهیختگان، دانشوران و اساتید بزرگوار!
دنیای معاصر با همه جلوه‌ها و ظواهر که پیشرفت بشر را در صنایع و تکنولوژی همواره رو به جلو نشان می‌دهد و زندگی مادی را توسعه می‌دهد در معنویت و فضائل رو به عقب می‌رود؛ تنگناهای روحی و فشارهای باطنی، او را سخت نگران نموده است.

اطمینان قلبی، ارزش روحی و امید به آینده و بلکه حال خود را ندارد. تفسیر درستی از حیات ندارد و معنائی برای این تمدن مادی نمی‌یابد؛ و چنان جلوه می‌کند که جاهلیت دوم در حال ظهور می‌باشد.
 
و...

جمال الدین بازدید : 112 چهارشنبه 08 آذر 1391 نظرات (0)

رسانه های یمنی وابسته به رژیم حاکم در این کشور با انتشار تصویر یکی از افسران ارتش یمن، مدعی شدند که او اعلام کرده که "مهدی منتظر" است.

این رسانه های یمنی همچنین مدعی شدند که او با راه اندازی صفحه ای در سایت های اجتماعی، اقدام به تبلیغ افکار انحرافی خود کرده و جذب نیرو و طرفدار را با سرعت ادامه می دهد.


پس از بررسی دقیق این موضوع توسط خبرنگار ما، مشخص شد که این اولین باری نیست که رژیم یمن افراد مختلف را "مدعی دروغین" معرفی می کند.


رژیم یمن در دوران سه دهه دیکتاتوری «علی عبدالله صالح» نیز بارها و بارها افراد مختلف را با چنین اتهامات بازداشت و روانه زندان کرده است.


بررسی خبر اخیر مشخص می کند که این افسر ارتش یمن که "ناصر" نام دارد و پیرو مذهب "زیدیه" (شیعیان چهار امامی) است، از ارتش حکومت مرکزی جدا شده و به مخالفان رژیم حاکم پیوسته است از همین رو حکومت با هدف ترور شخصیتی او و سپس بازداشت کردنش، ابتدا با انتشار خبری مدعی شدند که او یک "مدعی دروغین" است.

و...

 

جمال الدین بازدید : 90 چهارشنبه 08 آذر 1391 نظرات (0)

 

سال‌های زیادی از حماسه خونین عاشورا می‌گذرد و چشمان منتظران به لحظه‌ای دوخته شده است که منتقم خون حسین(عج) ظهور کند تا شیعه بتواند پس‌از گذشت قرن‌ها انتقام عاشورا را از یزدیان زمان بگیرد.

جشمان منتظری که بی‌صبرانه در انتظار لحظه‌ای است که پرچم بر زمین مانده امام حسین(ع) توسط اباصالح‌المهدی(عج) به اهتراز درآید تا داغ‏های کهنه‏ التیام یابد تا آرمان‏های بلند جدش را تحقق بخشد، در ادامه به چند روایات پیرامون امام حسین(ع) و امام مهدی(عج) اشاره می‌شود:

*هنگامی که امام حسین(ع) از مهدی موعود(عج) می‌گوید

امام باقر(ع) می‏فرماید: حارث اعور به امام حسین(ع) عرض کرد: ای زاده رسول خدا! فدایت شوم، مرا از معنای آیه شریفه «وَالشَّمْسِ وَضُحَاهَا» مطلع ساز، حضرت(ع) فرمود: مراد از خورشید، رسول الله(ص) است.

پرسید: فدایت شوم! منظور از آیه شریفه «وَالْقَمَرِ إِذَا تَلَاهَا» چیست؟

فرمود: منظور از ماه، امیرالمؤمنین(ع) است که بعد از پیامبر(ص) است.

گفت: مقصود از آیه شریفه «وَالنَّهَارِ إِذَا جَلَّاهَا» چیست؟

فرمود: مقصود از روز، قائم آل محمد(عج) است که زمین را پر از قسط و عدل کند. (تفسیر فرات کوفی، صفحه ۲۱۲)

و...

 

جمال الدین بازدید : 75 چهارشنبه 08 آذر 1391 نظرات (0)

 

علمی راز طولانی بودن عمر حضرت را تشریح کرده اند.


متن سوال و پاسخ معظم‌ له به شرح ذیل است:


پاسخ: اولاً حیات طولانی امام زمان(علیه السّلام) بر خلاف عادت است نه بر خلاف علّیت. ‏یعنی به طور عادی کسی نمی‌تواند هزار یا ده هزار سال زندگی کند. اما به صورت غیر ‏عادی (خرق عادت) این کار ممکن است‎.‎ ثانیاً اگر بدانیم انسان چیست و بدنش را چه کسی اداره می‌کند، این سؤال اصلاً برای ‏ما مطرح نیست. برای عرفا و حکمای بزرگ چنین سؤال‌هایی اصلاً مطرح نیست‎.‎ بنده یک وقتی به دندانپزشک محترمی مراجعه کردم، او می‌گفت بعضی‌ها هستند که ‏دندان‌هایشان صد سال دوام دارد و نمی‌پوسد؛ ولی اگر فولاد صد سال شب و روز کار ‏بکند فرسوده می‌شود. چون فولاد و آهن اگر فرسوده شد دیگر جایگزین نمی‌شود اما ‏دندان هر روز عوض می‌شود، مرتب سلول‌های جدید جای سلول‌های مرده و قدیمی را ‏می‌گیرند. با این توضیح اگر تمام ذرات بدن در حرکت و تعویض هستند و روح آدمی ‏حرکات تمام این ذرات را دقیقاً تحت کنترل دارد در این صورت اگر روح انسان کاملی، بر ‏خلاف عادت (نظم عادی) بهترین سلول‌ها را جایگزین کند، و دقیق‌ترین کنترل‌ها را روی ‏قسمت‌های مختلف بدن داشته باشد، یک انسان کامل می‌تواند حتی میلیون‌ها سال ‏نیز زنده بماند (و این مطلبی است که علم پزشکی امروز به اثبات رسانده است).‏ این مثلی که مُلای رومی ذکر می‌کند که اگر شما روز یا شب در کنار نهر روانی که آب ‏آن خیلی آرام در حرکت است بنشینید و تصویر خورشید یا ماه در این جوی آب بیفتد و ‏مانند آینه‌ای باشد که شما تصویر خود را در آن می‌بینید صدها عکس می‌آید و می‌رود و ‏شما خیال می‌کنید ساعت‌ها با عکس خود روبرو بوده‌اید در حالی که آینه‌ها و ‏عکس‌های متعدد در هر لحظه آمدند و رفتند‎.‎ شد مبدل آب این جو چند بار ‎عکس ماه و عکس اختر بر قرار.

 

و...


جمال الدین بازدید : 80 چهارشنبه 08 آذر 1391 نظرات (0)

 

حضرت مهدی (عج): ما در رعایت حال شما کوتاهى نمى‌کنیم و یاد شما را از خاطر نبرده ‌یم، که اگر جز

این بود گرفتارى‌ها به شما روى مى‌آورد و دشمنان، شما را ریشه کن مى‌کردند. از خدا بترسید و ما را

پشتیبانى کنید.

بسم الله الرحمن الرحیم

...پس از ستایش و حمد خداوندی که معبودی جز او نیست و درود به سید و مولی و پیغمبر گرامی ما

حضرت محمد و خاندان پاکش...اگر چه هم اکنون در مکانی دور از جایگاه ستم گران سکنی گزیده ایم -که

خداوند صلاح ما و شیعیان با ایمانمان را مادامى که دولت دنیا در دست فاسقان است در دوری ما دیده

است-، ولى با این حال به أحوال شما آگاهیم و چیزى از اخبار شما بر ما پوشیده نیست و از خواری و

مذلتی که دچارش شده اید باخبریم، و این پیش آمد بدان سبب شد که بسیارى از شما بسوى آنچه پیشینیان

صالح از آن رو گردان بودند متمایل گشته و بدان عهدى که از ایشان گرفته شده بود پشت پا زدند که گویا

به آن پیمان آگاه نیستند.

 

و...



جمال الدین بازدید : 92 چهارشنبه 08 آذر 1391 نظرات (0)

 

استاد درس خارج مهدویت با بیان اینکه تاکنون هیچ‌یک از نشانه‌های قطعی ظهور اتفاق نیفتاده است، درباره برخی مصادیق احادیث آخرالزمانی و تطبیق آن با پادشاه سعودی نکاتی را مطرح کرد.

این روزها خبرهای تایید نشده‌ای از مرگ عبدالله پادشاه عربستان به گوش می‌رسد وبرخی افراد با استناد به روایتی از امام صادق(ع) این موضوع را یکی از نشانه‌های ظهور می‌دانند.


در این روایت آمده است: «عنه عن عثمان بن عیسى عن درست بن أبی منصور عن عمار بن مروان عن أبی بصیر قال: سمعت أباعبدالله (ع) یقول من یضمن لی موت عبد الله أضمن له القائم ثم قال: إذا مات عبدالله لم یجتمع الناس بعده على أحد و لم یتناه هذا الأمر دون صاحبکم إن شاء الله ویذهب ملک السنین ویصیر ملک الشهور والأیام فقلت یطول ذلک قال کلا»؛ «از امام صادق (ع) آمده است که: هر کس مرگ عبدالله را برای من تضمین کند، قیام قائم را تضمین می‌کنم، سپس فرمود: هنگامی‌که عبدالله بمیرد، مردم بعد از او بر احدی جمع نمی‌شوند و این امر ختم نمی‌شود مگر به صاحبتان ان‌شاءالله و فرمانروایی ماه‌ها و ایام جایگزین سال‌ها می‌شود، پس گفتم: تحقق این امر طولانی است، فرمود: هرگز». (الغیبه للطوسی صفحه ۴۴۸ / بحارالانوار جلد ۵۲ صفحه ۲۱۰)


به همین منظور با آیت‌الله نجم‌الدین طبسی از اساتید درس خارج مهدویت و کارشناس ارشد حدیث درباره میزان وثاقت سند و متن این روایت گفت‌وگو کردیم که وی سند این روایت را بدون مشکل دانست اما در تعیین مصداق آن تشکیک کرد.

و...

 

جمال الدین بازدید : 82 چهارشنبه 08 آذر 1391 نظرات (0)

 

رسانه ها در پاسخگویی به شبهات و معرفی صحیح معارف دینی نقش بسیار مهمی برعهده دارند به گونه

ای که در این میان، برتری تلویزیون در مقابل دیگر وسایل ارتباطی قابل انکار نیست و در روایتی نبی

مکرم اسلام (ص) می فرمایند: «هر کس بمیرد در حالی که امام زمان خودش را نشناخته باشد، به مرگ

جاهلیت مرده است.» حال در این شرایط رسانه ملی فاقد کارنامه درخشانی در ارائه آثار مرتبط با مهدویت

به مردم در قالب های مختلف است.

اینجا ایران، ام‌القرای جهان اسلام است و انقلاب اسلامی ما ریشه در فرهنگ عاشورا و فرهنگ مهدویت

دارد؛ اما در سیمای جمهوری اسلامی یک پایگاه قوی برای تبیین معارف مهدوی وجود ندارد به گونه ای

که باید بر مظلومیت امام زمان (ع) در رسانه ملی گریست.

مأموریت هالیود پس از پیروزی انقلاب اسلامی، ارائه چهره ای خشن از منجی آخرالزمان


هالیود کارخانه فیلم‌سازی آمریکا پس از پیروزی انقلاب اسلامی با هراس از حرکت شکل گرفته و با بهره

گیری از مؤلفه های انتظار به سرعت تغییر رویه داده و با تعریف مأموریت های جدید و ساخت صدها فیلم

سینمایی به معرفی چهره ای خشن از منجی آخرالزمان پرداخته است؛ اما در رسانه ملی جمهوری

اسلامی ایران و در کنداکتور بی محتوای بسیاری از شبکه ها تنها جمعه ها برای امام زمان (ع) جای

خالی وجود دارد!

و...

 

جمال الدین بازدید : 91 چهارشنبه 08 آذر 1391 نظرات (0)

 

حجت‌الاسلام سید‌محمد صادق جلالی سفارش امام زمان (عج) به آخرین نائب و شروع غیبت کبری و لزوم

توجه مردم به امر ظهور حضرت را مطرح کرد.

حجت‌الاسلام سید‌محمد صادق جلالی گفت: از ۱۵ شعبان تا اول ماه مبارک رمضان حوادث مهمی در

تاریخ اسلام اتفاق افتاده که یکی از آنها سفارش امام زمان (عج) به آخرین نائبشان محمد سمری در

زمان غیبت صغری و این که علامت شروع غیبت کبری نشان داده شده است.

وی افزود: امام زمان (عج) هم در ۱۵ شعبان ۲۵۵به دنیا آمد‌ه‌اند و هم در ۱۵ شعبان سال ۳۲۹ شروع

غیبت کبری ایشان بوده است که در این روز آخرین نائب امام (عج) به نام محمد سمری از دنیا رفته‌اند.

 

حجت‌الاسلام جلالی افزود: ۶ روز قبل از وفات آخرین نائب امام زمان (عج) امام به ایشان فرمود، تا ۶

روز دیگر از دنیا می‌روی، اما بعد از خودت هیچ نائبی معرفی نکن و سپس نامه‌ای به ایشان داد که هر

کس بعد از این ادعا کند که مرا دیده و نائب خاص من است و از جانب من سخنی بگوید، دروغ گفته است.

 

و... 


 

جمال الدین بازدید : 96 چهارشنبه 08 آذر 1391 نظرات (0)

 

حضرت آیت‌الله جوادی آملی در نوشتاری ضرورت و شیوه ارتباط شیعیان با حضرت ولی‌عصر (عج) را تشریح کرده‌اند.


متن نوشتار معظم‌له به شرح ذیل است:

حیات انسانی و معقول بشر در گرو پیوند با حقایق وَحْیانی قرآن کریم است، چرا که وحی یگانه عامل زندگی‏بخش بشر و پیروی از دستورها و آموزه‏های آن، زمینه‏ساز باریابی به زندگی معقول و مطلوب است: ﴿استَجیبوا لِلّهِ ولِلرَّسولِ اِذا دَعاکُم لِما یُحییکُم﴾۱؛ ﴿مَن عَمِلَ صلِحًا مِن ذَکَرٍ اَو اُنثی وهُوَ مُؤمِن فَلَنُحیِیَنَّهُ حَیوهً طَیِّبَه﴾.۲


عترت طاهره که یکی از دو ثقل به جا مانده از رسول گرامی است، همتای قرآن و همدوش آن است و بر همین اساس، احکامی که درباره قرآن ثابت است، در مورد عترت طاهره نیز ثابت خواهد بود، از این‏رو ارتباط با امام عصر(عج) نیز زندگی‏بخش و تأمین کننده حیات معقول و مطلوب آدمی است، چون نبی مکرم اسلام‏صلی الله علیه و آله و سلم چنانچه قبلاً بیان شد عدم معرفت و پذیرش ولایت امام معصوم زمان را مایه مرگ جاهلی برشمردند و آنچه نبودش مرگ جاهلانه می‏آورد، بودنش حیات عاقلانه را تأمین خواهد کرد و آن که معرفت و ولایت را فهمید، همواره خویش را در معرض ارتباط با امام معصوم عصر خویش می‏نهد.

 

و...

 


جمال الدین بازدید : 106 چهارشنبه 08 آذر 1391 نظرات (0)

 

یک کارشناس فرق بر ضرورت آگاهی بخشی به جامعه در مقابله با گسترش مدعیان دروغین تاکید کرد.

مهدی غفاری امروز در جمع مبلغان ماه رمضان این استان اظهار داشت: افراد گرفتار در دام تفکرات فرقه ای افرادی هستند که نه تنها در برنامه های مذهبی شرکت نمی کنند بلکه دیگران را افرادی گمراه می دانند.


وی با اشاره به نقش مبلغان دینی در هدایت جامعه، افزود: مبلغان بر آگاهی بخشی به جامعه نهایت تلاش خود را به کار گیرند.


این کارشناس فرق تصریح کرد: امروز به واسطه نا آگاهی مردم بیش از سه هزار مدعی دروغین امام زمان در زندان ها هستند.


وی افزود: تمام کسانی که تفکرات انحرافی فرقه ای دارند با عبور از خدا تلاش می کنند خود را به جای خدا به مردم معرفی کنند.

و...

جمال الدین بازدید : 87 چهارشنبه 08 آذر 1391 نظرات (0)

 

براساس یک نظرسنجی جدید مشخص شد که دو سوم از یک میلیارد مسلمان جهان انتظار دارند حضرت مهدی عجل الله تعالی فرجه در دوران زندگی‌ آنها ظهور کند.

در نظرسنجی که توسط موسس PEW انجام شد، به این موضوع اشاره شده است که در خاورمیانه، آفریقای شمالی، جنوب آسیا و جنوب شرق آسیا بیشتر مسلمانان معتقدند که آنها ظهور حضرت مهدی عجل الله تعالی فرجه را در زندگی خود خواهند دید. این انتظار در افغانستان ۸۳، در عراق ۷۲ ، در تونس ۶۷ و در مالزی ۶۲ درصد است.

 

 
و...

جمال الدین بازدید : 711 چهارشنبه 08 آذر 1391 نظرات (0)

 

ترسیم کامل و درست دوران ظهور، چندان امکان پذیر نیست، اما به صورت خلاصه، می توان گفت، پس از آنکه شرایط و زمینه های ظهور، مانند تعداد مناسب یاران و آمادگی مردم برای پذیرش حضرت فراهم گشت امام در مکه ظاهر می شود و با معرفی خود ظهور منجی را اعلام می دارد. این در زمانی است که قدرت طلبان و سودجویان، به خاطر منافع مادی خود به ظلم و فساد دامن زده اند و جنگ ها و خونریزی های متعددی را ایجاد می کنند که نتیجه آن چیزی جز عقب ماندگی و شیوع بیماری ها، فقر اکثریت و کم رنگ شدن حقایق و مظاهر دین نیست.

البته باید توجه داشت که در چنین وضع اسفباری، انسان های پاک و وارسته ای پیدا می شوند که با تمام تلاش و کوشش خود، سعی در آگاهی دادن به مردم و زمینه سازی برای ظهور دارند. در روایات از زمینه سازی مردم ایران اشاره به میان آمده است و این که علم و معارف دین در قم ظاهر می شود و از آنجا به دنیا پخش می شود.

با ظهور حضرت در مکه و تجمع یاران ۳۱۳ نفری بر گرد او و بیعت با آن بزرگوار، همه نگاه ها، چه دوستان و چه دشمنان، به سمت مکه دوخته می شود. لشکری از سفیانی که برای مقابله با حضرت به سمت مکه به راه افتاده در سرزمین بیداء به زمین فرومی رود. در همین حال یاران امام نیز به سمت مکه حرکت می کنند تا جمعیتی بالغ بر ۱۰ هزار نفر شکل می گیرد و در این هنگام، خروج صورت می گیرد. امام مهدی(ع) با یاران خود چه از افراد بشر و چه از ملائکه پس از تسلط بر مکه و اصلاحات در آن، ازجمله کوتاه کردن دست افرادی که به بیت المال تجاوز کرده اند، به طرف مدینه و سپس عراق حرکت می کند و در این سیر، یاران و دوستان دیگری نیز به جمع لشکر حضرت اضافه می شوند.

در عراق، با دو مشکل روبه رو می شود:

 

و...

 

جمال الدین بازدید : 125 دوشنبه 06 آذر 1391 نظرات (0)

 

 

ترسیم کامل و درست دوران ظهور، چندان امکان پذیر نیست، اما به صورت خلاصه، می توان گفت، پس از آنکه شرایط و زمینه های ظهور، مانند تعداد مناسب یاران و آمادگی مردم برای پذیرش حضرت فراهم گشت امام در مکه ظاهر می شود و با معرفی خود ظهور منجی را اعلام می دارد. این در زمانی است که قدرت طلبان و سودجویان، به خاطر منافع مادی خود به ظلم و فساد دامن زده اند و جنگ ها و خونریزی های متعددی را ایجاد می کنند که نتیجه آن چیزی جز عقب ماندگی و شیوع بیماری ها، فقر اکثریت و کم رنگ شدن حقایق و مظاهر دین نیست.

البته باید توجه داشت که در چنین وضع اسفباری، انسان های پاک و وارسته ای پیدا می شوند که با تمام تلاش و کوشش خود، سعی در آگاهی دادن به مردم و زمینه سازی برای ظهور دارند. در روایات از زمینه سازی مردم ایران اشاره به میان آمده است و این که علم و معارف دین در قم ظاهر می شود و از آنجا به دنیا پخش می شود.

با ظهور حضرت در مکه و تجمع یاران ۳۱۳ نفری بر گرد او و بیعت با آن بزرگوار، همه نگاه ها، چه دوستان و چه دشمنان، به سمت مکه دوخته می شود. لشکری از سفیانی که برای مقابله با حضرت به سمت مکه به راه افتاده در سرزمین بیداء به زمین فرومی رود. در همین حال یاران امام نیز به سمت مکه حرکت می کنند تا جمعیتی بالغ بر ۱۰ هزار نفر شکل می گیرد و در این هنگام، خروج صورت می گیرد. امام مهدی(ع) با یاران خود چه از افراد بشر و چه از ملائکه پس از تسلط بر مکه و اصلاحات در آن، ازجمله کوتاه کردن دست افرادی که به بیت المال تجاوز کرده اند، به طرف مدینه و سپس عراق حرکت می کند و در این سیر، یاران و دوستان دیگری نیز به جمع لشکر حضرت اضافه می شوند.

 

و...

 

جمال الدین بازدید : 514 پنجشنبه 02 آذر 1391 نظرات (1)

 

نماد های ماسونی در قهوه ی تلخ

 

http://vavpi2.persiangig.com/Ghahve.mason0001.jpg

 

در یکی از پلان ها در یکی از قسمت ها به طور کاملا اتفاقی در دقیقه 13 و ثانیه 11 ،تصویر از دو ستون، گرفته میشود که اگر فرض کنیم که طراحی ستون ها ماسونی نیست اما چه جالب است که در چه دقیقه ای اتفاق می افتد . اعدادی که برای فراماسون ها و گردانندگان اصلی آن یعنی یهودیان منحرف، اعدادی مقدس است .

چرا 11 و 13 برای یهودیان منحرف (گردانندگان فراماسونری ) مقدس است ؟

آنان معتقد اند که در ابتدای ورودی معبد سلیمان دو ستون یکی به رنگ سفید و دیگری به رنگ قرمز قرار داشته است و حال اگر این دو ستون را در کنار هم بگذاریم میشود دو تا 1 و این دو تا 1 در کنار هم عدد 11 را تشکیل میدهند. نام این دو ستون بوآز و جاشین است . در واقع این دو ستون دروازه وردی جن ها به دنیای انسان هاست .

و...

 

جمال الدین بازدید : 113 سه شنبه 30 آبان 1391 نظرات (0)

 

درمان با شیر

ابی الحسن اصبهانی میگوید : نزد امام صادق(ع) بودم، مردی به او عرض کرد : فدایت شوم ! درخود احساس ضعف می نمایم . امام (ع) فرمودند : (( بر تو باد خوردن شیر ! چرا که موجب رشد گوشت بدن میشود و استخوان ها را محکم میگرداند .))

 

و...

جمال الدین بازدید : 106 سه شنبه 30 آبان 1391 نظرات (0)

 

درمان با حلیم

در کتاب کافی از امام صادق (ع) نقل شده است که فرمود :

امیرالمؤمنان (ع) فرمود : (( بر شما باد خوردن حلیم، چرا که آدمی را به مدت چهل روز در عبادت، با نشاط میکند و این همان مائده ای است که بر رسول خدا (ص) نازل شده است .))

 

و...

جمال الدین بازدید : 97 سه شنبه 30 آبان 1391 نظرات (0)

 

درمان با نمک

در کتاب کافی، هشام بن سالم، از امام صادق (ع) نقل میکند که پیامبر اکرم (ص) به علی (ع) فرمودند : (( یا علی! غذا را با نمک شروع کن و با نمک ختم نما؛ زیرا اگر کسی چنین کند، از هفتاد و دو نوع بلاء وبیماری، از قبیل جنون و جذام و برص، در امان خواهد بود .

 

و...

جمال الدین بازدید : 135 یکشنبه 23 مهر 1391 نظرات (1)

نخستین سفیر امام زمان(عج)

امام زمان

چنان‏که می‏دانیم غیبت امام مهدی(عج) به دو دوره تقسیم می‏شود:«غیبت صغرا» و «غیبت کبرا»، غیبت صغرا از سال 260 هجری تا سال 329 در حدود 69 سال به طول انجامید در این دوران ارتباط شیعیان با امام(عج) به طور کلی قطع نبود، بلکه آنان به گونه‏ای با امام(عج) ارتباط داشتند؛ به این صورت که مردم می‏توانستند توسط نواب خاص سؤالات فقهی، کلامی و ... و دیگر مشکلات خویش را با امام در میان گذارند و از طریق آنها پاسخ امام (عج) را دریافت نمایند.

نخستین فرد ایشان جناب ابوعمرو عثمان بن سعید عمرى است كه از تاریخ ولادت و روز وفاتش اطلاعى در دست نیست .

این مرد بزرگ، ستاره درخشان علم و فضیلت و عقل و كیاست و بزرگوارى بود؛ ماهى بود كه از سه خورشید هدایت كسب نور كرده و به عالیترین مرتبه دانش و بینش رسیده بود.

در یازده سالگى به شرف خدمتگزارى حضرت هادى علیه السّلام نایل شده بود و همچون خانه زادى در خدمت آن حضرت قرار داشت .

پس از رحلت آن حضرت، در خدمت حضرت عسكرى علیه السّلام شرفیاب بود و از این سعادت برخوردار. و پس از آن حضرت ، نزدیكترین كس به وجود مقدس حضرت صاحب الامر بود و به افتخار نیابت خاص و سفارت ویژه آن حضرت منصوب گردید.

این مرد بزرگ به لقب ((سمان روغن فروش )) نیز ملقب بود؛ چون روغن فروشى راپیشه ساخته بود تا حكومت وقت به قرب و منزلت و منصب او از سوى مقام مقدس امامت پى نبرد.

بدهكاران بیت المال، بدهى خود را به خدمتش تقدیم مى داشتند و او آن را در انبان روغن مى نهاد و به حضور مقام مقدس امامت ارسال مى داشت.

 

 

جمال الدین بازدید : 76 یکشنبه 23 مهر 1391 نظرات (0)

دومین سفیر

کرامات امام زمان (عج) در جبهه‌ها

 

دومین سفیر كبیر حضرت صاحب الامر، جناب ((ابوجعفر محمد بن عثمان بن سعید عمرى)) است كه از هر جهت قائم مقام پدر گردید، بلكه در زمان پدر نیز از این منصب مقدس برخوردار بود.

وى دانشمند بزرگى است كه از دو دریاى علم و دانش حضرت عسكرى علیه السّلام و حضرت صاحب الامر، بلاواسطه كسب فیض كرده و بهره ور گردید و از حضرت هادى علیه السّلام نیز به وسیله پدر بزرگوارش ، كسب دانش و بینش نموده است .

جناب ابوجعفر، در علم و تقوا و فضیلت به مقامی رسید كه در زمان حیات پدرش به مقام مقدس مرجعیت از سوى حضرت عسكرى منصوب شد و پنجاه سال راهنماى اهل حق بود. وفاتش در ماه جمادى دوم سال 305 هجرى قمرى در بغداد رخ داد.

 

توقیع تسلیت

هنگامى كه جناب عمرى وفات یافت ، توقیعى مشتمل بر تسلیت از طرف حضرت صاحب الامر براى پسرش جناب ابوجعفر صادر گردید كه بخشى از آن چنین بود:

(( انا لله و انا الیه راجعون . ما در برابر خواست حضرتش تسلیم بوده و هستیم و رضا به قضایش داشته و داریم .

پدرت ، سعادتمند زیست و ستوده از دنیا رفت . خدایش رحمت كناد و با دوستانش محشورش گرداناد.

مشایخ و بزرگان شیعه ، همگان بر این عقیده هستند كه عثمان بن سعیدو پسرش محمد بن عثمان هر دو عادل بوده اند. و پدر كه وفات كرد، پسرش ابوجعفر محمد بن عثمان ، پدر را غسل داد و آنچه در كفن و دفنش بایسته و شایسته بود، انجام داد. عموم شیعه او را عادل و ثقه و امین مى دانستند، چون از نصّى كه از حضرت عسكرى علیه السّلام درباره ثقه بودنش و امانتش صادر شده بود، آگاه بودند

 

پدرت ، پیوسته در كار دوستان خدا كوشا بود و در آنچه كه موجب قرب و نزدیكى به خدا بود، ساعى . خدا رویش را سپید گرداند و از لغزشهاى او بگذرد.))

 

 

جمال الدین بازدید : 102 یکشنبه 23 مهر 1391 نظرات (0)

پایان غیبت صغرى

غیبت صغری

 

پس از گذشت بیش از هفتاد سال دوران غیبت صغری، امام زمان (علیه السلام) طیّ توقیع مهمی به علی بن محمّد سمری (قدس سره) پایان غیبت صغری را اعلام فرمود.

مرحوم صدوق می فرماید که ابو محمّد مکتّب گوید: در سالی که شیخ علی بن محمّد سمری (قدس سره) وفات یافت، من در (مدینة السلام) ـ بغداد ـ بودم. چند روز قبل از وفاتش نزد وی رفتم. او این توقیع را از حضرت صاحب الامر (علیه السلام) بر مردم خواند:

بسم اللّه الرحمن الرحیم

یا علیّ بن محمّد السمری، أعظم اللّه أجر إخوانک فیک فإنّک میّت ما بینک وبین ستّة أیّام، فاجمع أمرک ولاتوص إلی أحد یقوم مقامک بعد وفاتک، فقد وقعت الغیبة الثانیة (التامّة) فلا ظهور إلاّ بعد إذن اللّه عزّوجلّ وذلک بعد طول الأمد وقسوة القلوب، وامتلاء الأرض جوراً، وسیأتی شیعتی من یدّعی المشاهدة، ألا فمن ادّعی المشاهدة قبل خروج السفیانی والصیحة فهو کاذب مفتر، ولاحول ولاقوّة إلاّ باللّه العلیّ العظیم.(1)

به نام خداوند بخشنده مهربان

«ای علی بن محمّد سمری! خداوند پاداش برادرانت را در وفات تو بزرگ گرداند. تو تا شش روز دیگر از دنیا مفارقت خواهی کرد. پس کارهای خویش را جمع کن وبرای نیابت، به هیچ کس وصیّت نکن. زیرا که غیبت دوّم وکامل واقع شده است وظهور نیست مگر بعد از اذن خداوند؛ واذن خدا بعد از طولانی شدن انتظار وسخت شدن دل ها وپر شدن زمین از ستم، خواهد بود. به زودی کسانی از شیعیان ادّعای این گونه مشاهده را خواهند نمود. آگاه باشید! هر کس قبل از خروج سفیانی وصیحه آسمانی چنین ادّعایی کند، دروغگو ومفتری است. وتوان وقدرتی نیست مگر از جانب خداوند بزرگ.»

 

 

جمال الدین بازدید : 77 یکشنبه 23 مهر 1391 نظرات (0)

تولد انتظار

امام زمان

 

 


امام موسی کاظم علیه السلام می فرمایند: «هنگامی که پنجمین فرزندم از نظرها غایب شد، مواظب دین خود باشید تا کسی شما را از آن خارج نکند. برای صاحب این امر غیبتی خواهد بود که گروهی از عقیده مندان به او از اعتقادشان دست برمی دارند و این غیبت، آزمونی است که خداوند با آنْ بندگانش را می آزماید».


 

 

غرق نور

سپیده روز پانزدهم شعبان سال 255 ق می دمد. عطری آسمانی در فضا می پیچد و نرجس را دردی غریب فرا می گیرد. حکیمه، عمه امام حسن عسکری علیه السلام ، بی قرارْ به توصیه برادرزاده اش سوره قدر را زیر لب زمزمه می کند. نرجس در هاله ای از نور فرو می رود. صبح صادق می دمد. بوی بهشت فضای خانه امام حسن عسکری علیه السلام را عطرآگین می کند و طفلی پاک در روزی مقدس، جهان را غرق نور و هستی می کند.

آن روز آفتاب بی قرارتر از هر روز طلوع کرد تا چشمش به جمال فرزند منوّر امام حسن عسگری علیه السلام روشن شود. آفتاب نیمه شعبان دمید و با دمیدنش، مژده طلوع آفتابی حقیقی را برای تمامی مردمان به ارمغان آورد. سال ها بود که هستی در انتظار چنین لحظه ای بود. آن روز خانه امام حسن عسگری علیه السلام نور بارانْ و زمین از آمد و شد فرشتگان، آسمانی و آسمان شهر سامرا غرق نور بود. کودکی که آن روز پا به عرصه گیتی نهاد، چشم و چراغ خاندان امامت و ره پویان این راه مقدّس بود.

 

 

جمال الدین بازدید : 96 یکشنبه 23 مهر 1391 نظرات (0)

چگونگی ولادت امام عصر، در عصر خفقان و تهدید

وضعیت شیعیان در آستانه تولد امام زمان(عج)

امام زمان

 


براى آشنایى بیشتر با اوضاع فرهنگى و سیاسى شیعیان در هنگام تولد امام زمان(عج) لازم است نگاهى هرچند كوتاه به وضعیت دوران حضرت امام حسن عسكرى(علیه السلام)داشته باشیم; دوران امامت آن حضرت همزمان بود با خلافت سه نفر از خلفاى عباسى، كه به ترتیب عبارت اند از: المعتز بالله، المهتدى بالله و المعتمد بالله.[ مهدى پیشوایى، سیره ى پیشوایان، ص 616]


 

حاكمان عباسى از هر راه ممكن، آن حضرت را زیرنظر داشتند و كنترل مى كردند. آنان شنیده بودند كه امام مهدى(عج) فرزند امام عسكرى(علیه السلام)است; از این رو، مى كوشیدند تا به آن حضرت دسترسى پیدا كنند و او را به قتل برسانند; به همین جهت، امام حسن عسكرى(علیه السلام)ولادت حضرت مهدى(عج) را مخفى كرده بود و غیر از نزدیكان آن حضرت، دیگران افتخار زیارت آن امام را پیدا نكردند.[ اربلى، كشف الغمّه، ج 2، ص 412; شیخ مفید، الارشاد، ج 11، ص 336 و ابن شهر آشوب، مناقب آل ابى طالب، ج 4، ص 422]

فشار و اختناق سیاسى چنان بالا مى گیرد كه امام(علیه السلام) به ناچار باید هفته اى دوبار در روزهاى دوشنبه و پنج شنبه در دارالخلافه حضور پیدا مى كرد;[ شیخ طوسى، كتاب الغیبه، ص 215] معتزّ عباسى به اندازه اى از نفوذ امام حسن عسكرى(علیه السلام)نگران بود كه به تحت نظر داشتن آن امام نیز بسنده نكرد و حضرت را با ابوهاشم جعفرى و گروهى از طالبیون زندانى كرد.[ طبرسى، اعلام الورى، ج 2، ص 140]

 

 

جمال الدین بازدید : 90 یکشنبه 23 مهر 1391 نظرات (1)

راه‌های اثبات ولادت امام مهدی(عج)

چگونگی ولادت حضرت مهدی (عج)

پوستر امام زمان علیه السلام

 


در روایات متعددی از پیامبر اکرم صلی الله علیه و آله نقل شده است مردی از خاندان من ـ که دوازدهمین خلیفه و جانشین پس از من است ـ قیام خواهد کرد و با نابودی ظلم و ستم و برقراری حکومت الهی، عدل و راستی را در جهان خواهد گستراند.


 

فرمانروایان ستمگر عباسی براساس این روایات، به دنبال قتل و نابودی ایشان بودند و لذا مراقبت و سخت گیری زیادی نسبت به اهل بیت داشتند و حتی امام هادی علیه‌السلام و امام عسکری علیه‌السلام را به شهر سامرا منتقل کردند.

روشن است که در چنین شرایطی، ولادت آن بزرگوار باید پنهانی و به گونه‌ای باشد که آسیبی به ایشان نرسد؛ از این رو ولادت ایشان به تولّد حضرت موسی علیه‌السلام تشبیه شده است.

امام صادق علیه‌السلام فرمود: «خدای متعال در قائم ما سه خصلت جاری کرده که آنها در سه تن از پیامبران نیز جاری بود: مولدش را چون مولد موسی علیه‌السلام مقدّر کرد...»

 

 

جمال الدین بازدید : 115 یکشنبه 23 مهر 1391 نظرات (0)

نسب امام زمان(عج)

شاید در روایات كه آمده است پیامبر ـ صلّی الله علیه و آله ـ فرموده است حضرت مهدی (عج) از نسل حسین ـ علیه السلام ـ است و یا در بعضی از روایات دیگر آمده كه از نسل امام حسن ـ علیه السلام ـ است. اشاره به این است كه چون مادر امام محمد باقر ـ علیه السلام ـ دختر امام حسن ـ علیه السلام ـ می‌باشد. و از این طریق نسل حضرت مهدی (عج) به امام حسن ـ علیه السلام ـ نیز می‌رسد. بنابراین، هیچ گونه منافاتی ندارد كه حضرت مهدی از طریق امام حسین ـ علیه السلام ـ از نسل فرزند پسری، و از امام حسن ـ علیه السلام ـ از نسل فرزند دختری باشد.

 

 


 

امام زمان

 

مهدی منتظر از اولاد امام حسین(علیه السلام)

محدثین شیعه و سنّی، روایات متعددی از پیامبر ـ صلّی الله علیه و آله ـ نقل كرده‌اند كه حضرت مهدی (عج) از اولاد امام حسین ـ علیه السلام ـ است از جمله:

1. شیخ صدوق به روایت عبدالرحمان بن سَمره از پیامبر ـ صلّی الله علیه و آله ـ در یك حدیث طولانی كه صفات امام علی ـ علیه السلام ـ و حسنین ـ علیهم السلام ـ را بیان داشته نقل كرده است كه:

«حسن و حسین ـ علیهم السلام ـ دو امام و سید اهل بهشت هستند. و 9 امام از نسل حسین ـ علیه السلام ـ امام این امت است. كه نهم آن قائم امت بوده و زمین را از قسط و عدل پر می‌كند...(1) هم چنین شیخ صدوق سی و هشت حدیث با سندهای مختلف در این مورد بیان كرده است.

 

 

جمال الدین بازدید : 91 یکشنبه 23 مهر 1391 نظرات (0)

مدعیان دروغین را چگونه می‌توان شناخت؟

مهدویت

 

شناخت سفیران و افرادی كه نیابت امام دوازدهم عجل الله تعالی فرجه الشریف بر عهده آن‌ها نهاده شده است، اهمیت زیادی دارد؛ چرا كه به واسطه ایشان، ارتباط وثیق و مطمئنی با امام زمان عجل الله تعالی فرجه الشریف ساماندهی می‌شود و در پاره‌ای از موارد، وكیل و نائب و سفیر امام به مثابه امام معصوم تلقی شده و التزام به دستورات او، التزام به منویات امام زمان عجل الله تعالی فرجه الشریف به شمار آمده است؛ از این رو و به جهت احراز صحت نیابت و اطمینان از رابطه آنها با امامت و ولایت، لازم است که تاریخ سیاسی عصر غیبت و كاركرد سازمان وكالت مورد توجه قرار گیرد و تصویر صحیحی از نیابت و سفارت ترسیم شود.

بررسی روایات نشان می‌دهد افرادی كه منتسب به نیابت و سفارت امام دوازدهم عجل الله تعالی فرجه الشریف هستند، همواره با آموزه امامت و به ویژه مهدویت هماهنگ رفتار کرده‌اند و در حفظ حریم امامت و دفاع از مهدویت در مقابل شبهات و سؤالات كوشیده‌اند و در محضر امام زمان به كسب زهد و تقوی و فضیلت پرداخته‌اند. در مقابل این افراد، برخی مدعی ارتباط هستند و گاهی خود را حامل پیام از طرف حضرت می‌دانند؛ به یقین، چنین افرادی:

۱-

۲-

و...

 

 

تعداد صفحات : 2

اطلاعات کاربری
  • فراموشی رمز عبور؟
  • نظرسنجی
    دوست دارید بیشتر چه جور مطلبی تو وبلاگ بذاریم ؟
    غیبت کبری امام زمان (عج) از چه سالی شروع شد؟
    آمار سایت
  • کل مطالب : 112
  • کل نظرات : 14
  • افراد آنلاین : 11
  • تعداد اعضا : 5
  • آی پی امروز : 62
  • آی پی دیروز : 25
  • بازدید امروز : 175
  • باردید دیروز : 30
  • گوگل امروز : 0
  • گوگل دیروز : 1
  • بازدید هفته : 520
  • بازدید ماه : 520
  • بازدید سال : 7,917
  • بازدید کلی : 65,366
  • کدهای اختصاصی
    }