loading...
آرماگدون
جمال الدین بازدید : 231 پنجشنبه 13 مهر 1391 نظرات (1)

چهل حدیث در مورد امام زمان(عج)

 

حديث1- رفاه مردم در عصر امام زمان :

ابوسعيد خدرى از پيامبر اكرم (ص) روايت كرده كه فرمود :

يكون من امتى المهدى ان قصر عمره فسبع سنين و الافثمان و الافتسع يتنعم امتى فى زمانه نعيما لم يتنعموا مثله قطّ البر و الفاجر يرسل السماء عليهم مدراراً و الا تدخر الارض شيئاً من نباتها .  

مهدى از ميان امت من برخاسته شود مدت سلطنت او هفت يا هشت يا نه سال مى باشد ، همه طبقات امت من در زمان ظهور او چنان در رفاه زندگى نمايند كه قبل از وى هيچ بّر و فاجرى بدان نرسيده باشند، آسمان باران رحمت خود را بر آنان مى بارد و زمين از روئيدنيهاى خود چيزى فرو گذار نمى كند.

جمال الدین بازدید : 118 یکشنبه 26 آذر 1391 نظرات (0)

عاشورا

امام جعفر صادق علیه السلام می فرماید: هر کس که امام حسین علیه السلام را در روز عاشورا زیارت کند بهشت بر او واجب مى‏شود.

(اقبال الاعمال،ص 568)

امام جعفر صادق علیه السلام می فرماید: کسى که شب عاشورا در کنار مرقد امام حسین علیه السلام سحر کند روز قیامت در حالى به پیشگاه خدا خواهد شتافت که به خونش آغشته باشد، مثل کسى که در میدان کربلا و در کنار امام حسین علیه السلام کشته شده باشد.

(وسائل الشیعه،ج 10،ص 372)

امام رضا علیه السلام می فرماید: هر کس روز عاشورا را روز برکت بنامد، و برای منزلش چیزی ذخیره کند، در آن چیز برکت نبیند، و در روز قیامت با یزید و عبیدالله بن زیاد و عمر بن سعد که خداوند آنها را لعنت کند به پایین ترین درجه آتش، محشور شود.

(بحار،ج 44،ص 284)

امام رضا علیه السلام می فرماید: هر کس روز عاشورا سعی و تلاش برای بدست آوردن حوائجش را ترک کند، خداوند نیازمندی های دنیا و آخرت او را بر آورده می کند.

(وسائل الشیعه،ج 14،ص 504)

امام رضا علیه السلام می فرماید: هر کس روز عاشورا، روز مصیبت و حزن و گریه او باشد، خداوند روز قیامت را روز شادی و سرور او قرار می دهد، و چشمش در بهشت به (دیدار) ما روشن می شود.

(امالی صدوق،ص 129)

 

و...

 

جمال الدین بازدید : 119 یکشنبه 26 آذر 1391 نظرات (0)

غیرت

پیامبر اکرم صلی الله علیه و آله و سلم می فرماید: سه کس هستند که آتش (جهنم) به آنها اصابت نمی کند: 1- زنی که از شوهرش اطاعت کند 2- فرزندی که به پدر و مادرش نیکوکار باشد 3- و زنی که بر غیرت شوهرش صبر کند.

(ارشاد القلوب،ج 1،ص 196)

پیامبر اکرم صلی الله علیه و آله و سلم می فرماید: سه نفرند که وارد بهشت نمی شوند: 1- کسی که پدر و مادر را از خود ناراحت کند 2- مرد بی غیرت 3- و زنانی که خود را به شکل مردان در می آورند.

(نهج الفصاحة،ص 250،حدیث 1228)

امام علی علیه السلام می فرماید: ای مردم عراق! به من خبر رسیده است که زنان شما در بین راه با مردان برخورد کرده و آنان را کنار می زنند، آیا شرم نمی کنید؟! و فرمودند: خدا لعنت کند کسی را که غیرت ندارد.

(الکافی،ج 5،ص 536)

 

و...

 

جمال الدین بازدید : 103 یکشنبه 26 آذر 1391 نظرات (0)

شیعه ( قسمت اول)

پیامبراکرم صلی الله علیه و آله و سلم می فرماید: به درستی که شیعه ما کسی است که از ما پیروی کند و پا جای پا ما بگذارد و به اعمال ما اقتدا کند.

(میزان الحکمة،ج 6،ص 2926)

پیامبراکرم صلی الله علیه و آله و سلم می فرماید: بهشت بر پیامبران حرام است تا زمانی که من وارد آن شود، و بر تمام امت ها نیز حرام است تا شیعیان ما اهل بیت وارد گردند.

(امال المفید،ص 74)

جایر بن عبدالله انصاری می گوید: روزی خدمت رسول اکرم صلی الله علیه و آله و سلم بودم، که به علی علیه السلام رو کرد و فرمود: آیا نمی خواهی مژده ای به تو بدهم ای ابوالحسن، عرض کرد، چرا رسول خدا، پیامبر فرمودند: اینک جلرئیل حاضر است و از جانب خداوند، به شیعیان و دوستان تو، هفت امتیاز داده شده است: 1- مدارا کردن با آنها در هنگام مرگ 2- آرامش قلب در وقت وحشت (در دنیا و آخرت) 3- و نور در هنگام تاریکی (قبر) 4- امنیت در روز وحشت و ترس (در قیامت) 5- عدالت (و فضل و کرم خداوند) در موقع سنجش اعمال 6- و مجوز عبور از پل صراط 7- و داخل شدن در بهشت قبل از بقیه مردم، در حالی که نورشان از مقابل و از طرف راست آنها می شتابد.

(خصال،ج 2،ص 403)

 

و...

 

جمال الدین بازدید : 109 یکشنبه 26 آذر 1391 نظرات (0)

شیعه ( قسمت دوم )

امام علی علیه السلام می فرماید: بپرهیزید از زیرکی مؤمن چرا که او نگاهش به کمک نور خداوند است، راوی گوید، گفتم ای امیرالمؤمنین علیه السلام چگونه با نور خداوند عزوجل نگاه می کند حضرت فرمودند: بخاطر اینکه ما از نور خداوند آفریده شده ایم و شیعیان ما نیز از پرتو نور ما آفریده شده اند، پس آنان برگزیدگان و نیکوکاران و پاکان و زیرکان هستند، نور آنها بر دیگران پرتو می افکند مانند ماه در شب تاریک.

(بحار،ج 25،ص 21)

امام علی علیه السلام می فرماید: هر کس از شیعیان ما که به آئین ما آگاه باشد و بتواند شیعیان ضعیف را از تاریکی جهل به نور دانش که ما به او بخشیده ایم در آورد، روز قیامت با تاجی از نور که بر سر دارد و به اهل محشر نور می بخشد، وارد می شود.

(منیة المرید،ص 114)

 

و...

 

جمال الدین بازدید : 108 یکشنبه 26 آذر 1391 نظرات (0)

 

شیعه ( قسمت سوم )

امام حسین علیه السلام می فرماید: جز ما و شیعیان ما، کسی بر آئین حنیف ابراهیم علیه السلام نیست، و سایر مردم از این آئین (بر حق) بر کنار هستند.

(بحار،ج 68،ص 85)

مردی خدمت حسین بن علی علیه السلام عرض کرد: ای فرزند رسول خدا، من از شیعیان شما هستم، حضرت فرمودند: از خدا بترس . چیزی را ادعا مکن که خداوند به تو بگوید: در ادعایت دروغ گفتی و گناه کردی، به درستی که شیعیان ما کسانی هستند که دل های آنان از هرگونه مکر و فریب و کینه پاک است ولی بگو من از دوستان شما و علاقمندان شما هستم.

(بحار،ج 68،ص 156)

امام حسین علیه السلام می فرماید: به خدا سوگند بلا و فقر و کشته شدن (در راه خدا) به دوستان ما با شتاب تر است از دویدن اسبان، و تندتر از سیلی است که به قرارگاه و جایگاه خود می ریزد.

(بحار،ج 64،ص 246)

و...

 

جمال الدین بازدید : 98 یکشنبه 26 آذر 1391 نظرات (0)

آموختن قرآن

پیامبراکرم صلی الله علیه و آله و سلم می فرمایند: هر کس فرزند خود را ببو سد، خداوند عزوجل برای او یک ثواب می نویسد و هر کس که فرزندش را شاد کند، خداوند در روز قیامت او را شاد می سازد و هر کس به او قرآن بیاموزد (در روز قیامت) پدر و مادرش را فراخوانده می شوند و دو لباس بر آنان پوشانده می شود که از درخشش آن صورت بهشتیان می درخشد.

(وسائل الشیعه،ج 21،ص 475)

پیامبراکرم صلی الله علیه و آله و سلم می فرمایند: هر کس قرآن را برای دنیاطلبی و زر و زیور آن یاد بگیرد، خداوند بهشت را بر او حرام کند.

(بحار،ج 68،ص 100)

 

و...

 

جمال الدین بازدید : 118 یکشنبه 26 آذر 1391 نظرات (0)

برای چه کعبه ( خانه خدا ) ، کعبه نامیده شد ؟

از حضرت امام صادق علیه السّلام سؤال شد: براى چه کعبه(خانه خدا)، کعبه نامیده شده؟
حضرت فرمودند: زیرا چهار گوشه و به شکل مربع مى‏باشد.
 
و...
جمال الدین بازدید : 147 پنجشنبه 23 آذر 1391 نظرات (0)

راز یکی از حروف مقطه قرآن

 

بر اساس روایت مشهوری از امام زمان (عج) :

راز یکی از حروف مقطه قرآن را مرتبط با واقعه کربلا عنوان می‌کنند و «ک» را از نام کربلا، «هـ» را از هلاکت، «ی» را نشانه یزید، «ع» را نشانه عطش و «ص» را نشانه صبر دانسته‌اند.
بسیاری از مفسّران قرآن کریم معتقدند که آیه «کهیعص» که از حروف رمزی و مقطّعه در قرآن است به ماجرای کربلا و شهادت امام حسین (ع) اشاره کرد.
دلیل این مفسران بر ارتباط آیه «کهیعص» با ماجرای کربلا، روایتی از «سعد بن عبدالله قمی» است که در کتب روایی از جمله «کمال‌الدین وتمام النعمة» شیخ صدوق (متولد نیمه اول قرن چهارم هجری) و «احتجاج»‌ مرحوم طبرسی (متولد نیمه اول قرن ششم هجری) آمده است.
از کتاب‌های متأخر نیز می‌توان به «تفسیر البرهان» سیدهاشم بحرانى و «بحار الانوار» علامه مجلسی اشاره کرد که این روایت در آن‌ها ذکر شده است.
بر پایه این گزارش،‌ سعد بن عبدالله قمی نقل می‌کند که در خدمت امام عسکری (ع) بودم و فردی از تأویل آیه کهیعص سئوال کرد. امام عسکری (ع) فرمود که از فرزندم «مهدی» پاسخ را دریافت کنید. آن‌گاه امام زمان (عج) فرمودند: «هذه الحروف من أنباء الغیب، أطلع الله علیها عبده زکریا علیه‌السلام، ثم قصّها على محمد صلى‌الله علیه وآله، وذلک أن زکریا سأل ربّه أن یعلّمه أسماء الخمسة، فأهبط علیه جبرئیل فعلّمه إیاها، فکان زکریا إذا ذکر محمداً وعلیاً وفاطمة والحسن سُرِّی عنه همّه، وانجلى کربّه، وإذا ذکر الحسین خنقته العبرة ووقعت علیه البهرة! فقال ذات یوم: یا إلهی! ما بالی إذا ذکرت أربعا منهم تسلیّت بأسمائهم من همومی، وإذا ذکرت الحسین تدمع عینی وتثور زفرتی؟! فأنبأه الله تعالى عن قصته، وقال: (کهیعص) فالکاف اسم کربلاء، والهاء هلاک العترة، والیاء یزید وهو ظالم الحسین علیه‌السلام، والعین عطشه، والصاد صبره.»
ماجرا از این قرار است که حضرت زکریا از پروردگارش درخواست کرد که «اسماء خمسه طیبه‏» را به وی بیاموزد. خداوند متعال، جبرئیل امین را بر او فرو فرستاد و آن اسماء را به او تعلیم داد.
حضرت زکریا هنگامی که نام‏های محمد (ص)، علی (ع)، فاطمه (س) و حسن (ع) را یاد می‏کرد، اندوه و ناراحتی‌اش بر طرف می‏شد و گرفتاریش از بین می‏رفت. امام هنگامی که از حسین (ع) یاد می‏کرد، بغض گلویش را می‏فشرد و مبهوت می‏شد. به همین دلیل روزی از خداوند سبب این اندوه و ناراحتی را جویا شد و گفت: بارالها! چرا وقتی آن چهار نفر را یاد می‏کنم، آرامش می‏یابم و اندوهم بر طرف می‏شود، اما وقتی حسین را یاد می‏کنم، اشکم جاری و ناله‏ام بلند می‏شود؟
خدای تعالی او را از داستان شهادت امام حسین (ع) آگاه کرد و فرمود: «کهیعص‏»! «ک» نام کربلا و «ه» اشاره به کشته‌شدن عترت طاهره دارد. «ی» اشاره به نام یزید دارد که بر حسین (ع) ظلم کرد و «ع» اشاره به عطش و تشنگی آن امام و «ص» نیز نشان صبر و مقاومت ایشان است.

ذکر این مطلب در منابع مختلف:

و...


 

جمال الدین بازدید : 119 جمعه 10 آذر 1391 نظرات (0)

 

در کتاب «بشاره المصطفى» و «مجالس» شیخ مفید و «أمالى» شیخ طوسى روایت کرده‏اند از شیخ مفید، از ابن قولویه، از حسین بن محمد بن عامر، از مُعَلّى بن محمد، از محمد بن جمهور عَمِّى، از ابن محبوب، از أبو محمّد وابِشى، از أبو وَرْد که گفت: از حضرت امام محمّد باقر علیه‌السلام شنیدم که مى‏گفت: چون روز قیامت بر پا شود، خداوند همه مردم را عریان و پابرهنه در زمین هموارى جمع می‌کند؛ و آنها را در راه محشر به قدرى متوقف می‌دارند که همگى عرق بسیارى مى‏کنند و نفَس‏هاى آنان به شدت میزند، و به قدرى که خداوند اراده کرده است درنگ مى‏کنند؛ و این است معناى گفتار خداوند تعالى: «فَلَا تَسْمَعُ إِلَّا هَمْسًا؛ و در آن وقت (اى پیامبر) نمى‏شنوى مگر صداى آرام و بدون صوت را.»

در این حال منادى از عرش ندا می‌کند: کجاست پیامبر امّى؟ خلایق می‌گویند: این صداى تو به همه رسید و همه شنیدند، آن پیامبر را با اسمش صدا کن!


منادى ندا می‌دهد: کجاست پیامبر رحمت: محمد بن عبدالله؟ رسول‌الله صلّى الله علیه و آله و سلّم بر پا مى‏ایستد، و از همه مردم جلوتر مى‏آید تا اینکه مى‏رسد به حوضى که طول آن به قدر مسافت ما بین أیْلَه و صَنْعَاء است، و در کنار حوض مى‏ایستد. و پس از آن صاحب شما را ندا مى‏کنند؛ او هم به جلو مى‏آید، و در برابر مردم با رسول الله وقوف مى‏کند.


سپس به مردم اجازه داده مى‏شود و آنان به حرکت در مى‏آیند. و در آن وقت، مردم به دو دسته تقسیم مى‏شوند: جماعتى در حوض وارد مى‏شوند، و جماعتى را از حوض دور مى‏کنند و چون رسول‌الله صلّى الله علیه و آله و سلّم ببیند که از محبان ما اهل‌بیت کسى را از حوض دور کنند گریه می‌کند و می‌گوید: اى پروردگار من! شیعه على! اى پروردگار من! شیعه على!

و...

 

جمال الدین بازدید : 113 سه شنبه 30 آبان 1391 نظرات (0)

 

درمان با شیر

ابی الحسن اصبهانی میگوید : نزد امام صادق(ع) بودم، مردی به او عرض کرد : فدایت شوم ! درخود احساس ضعف می نمایم . امام (ع) فرمودند : (( بر تو باد خوردن شیر ! چرا که موجب رشد گوشت بدن میشود و استخوان ها را محکم میگرداند .))

 

و...

جمال الدین بازدید : 106 سه شنبه 30 آبان 1391 نظرات (0)

 

درمان با حلیم

در کتاب کافی از امام صادق (ع) نقل شده است که فرمود :

امیرالمؤمنان (ع) فرمود : (( بر شما باد خوردن حلیم، چرا که آدمی را به مدت چهل روز در عبادت، با نشاط میکند و این همان مائده ای است که بر رسول خدا (ص) نازل شده است .))

 

و...

جمال الدین بازدید : 97 سه شنبه 30 آبان 1391 نظرات (0)

 

درمان با نمک

در کتاب کافی، هشام بن سالم، از امام صادق (ع) نقل میکند که پیامبر اکرم (ص) به علی (ع) فرمودند : (( یا علی! غذا را با نمک شروع کن و با نمک ختم نما؛ زیرا اگر کسی چنین کند، از هفتاد و دو نوع بلاء وبیماری، از قبیل جنون و جذام و برص، در امان خواهد بود .

 

و...

جمال الدین بازدید : 115 یکشنبه 16 مهر 1391 نظرات (1)

چند حدیث ویژه در خصوص نزدیکی به ظهور

 

رسول اکرم (ص)  و علی(ع) : چون اولاد مرا مقهور کنید، مانند بنی اسرائیل حیران و سرگردان شوید. ازکسی پیروی کنید که مردم را به گمراهی سوق میدهد. ارتباط خود را با اهل جهاد درراه خدا قطع میکنید و بردشمنان آنان می پیوندید و چون وعده ها وبخششی که برای جلب رضایت شما داده اند آب شود.وقت امتحان وپاک شدن هرکس نزدیک شود وپرده بالارود مدت انتظارپایان یابد وعده نزدیک شود. برای شما ستاره ای ازجانب مشرق ظاهرشود که مثل ماه شب چهارده بدرخشد چون این علائم رادیدید توبه کنید و گناه را ازخود دورکنید و بدانید که اگرازآن ستاره که ازمشرق طلوع می کند پیروی کنید اوشما را هدایت نماید و از گسستگی و تفرقه و چکنم چکنم نجات خواهید یافت.

 

 

منابع:

ترجمه 13 بحار، دوانی ص 335 و 351

ترجمه بحار خامسی ص 133، ارشاد شیخ مفید.

 

 

 

جمال الدین بازدید : 566 جمعه 07 مهر 1391 نظرات (1)
السلام علیک یا اباعبدالله

گریه کردن در مصیبت مولایمان حضرت امام حسین علیه السلام یکی از تکالیف ما در قبال

امام زمان (عج) است

 

 (مکیال المکارم ج 2 -صفحه 472)

اطلاعات کاربری
  • فراموشی رمز عبور؟
  • نظرسنجی
    دوست دارید بیشتر چه جور مطلبی تو وبلاگ بذاریم ؟
    غیبت کبری امام زمان (عج) از چه سالی شروع شد؟
    آمار سایت
  • کل مطالب : 112
  • کل نظرات : 14
  • افراد آنلاین : 10
  • تعداد اعضا : 5
  • آی پی امروز : 56
  • آی پی دیروز : 25
  • بازدید امروز : 169
  • باردید دیروز : 30
  • گوگل امروز : 0
  • گوگل دیروز : 1
  • بازدید هفته : 514
  • بازدید ماه : 514
  • بازدید سال : 7,911
  • بازدید کلی : 65,360
  • کدهای اختصاصی
    }